Diabétesz kezelésében gyakorlatok, A rendszeres mozgás hatása cukorbetegségben:

A diabéteszes edzés 7 aranyszabálya - LikeLike

Szerző: LifeLike Sze 11, egészség Nincsenek hozzászólások Mit és hogyan sportolj, ha cukorbeteg vagy?

  • Diabess Tea | Sportolhat a cukorbeteg? Sportoljon a cukorbeteg!
  • A diabéteszes edzés 7 aranyszabálya - LikeLike
  • Magyar Diabetes Társaság On-line
  • Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

A cukorbetegség kezelésének két fontos alappillére a diéta és a mozgás. Sajnos a már kialakult cukorbetegség nem gyógyítható sportolással, ám a rendszeres mozgás segít a megelőzésében, betegség esetén pedig a szervezet általános állapotának javításában, az egyensúlyi állapot fenntartásában, a normál testsúly megtartásában és a szövődmények elkerülésében.

Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

Ha cukorbeteg vagy, és szeretnél életmódot váltani, nem mindegy, hogy 1-es típusú cukorbetegséged van — amely inzulinpótlást tesz szükségessé — vagy 2-es típusú — amely az esetek nagy részében a felborult anyagcsere és elhízás következménye. Tudnod kell, hogy a rendszeres mozgás mindkét típus esetében jótékony hatással van az általános állapotodra, ám ha 1-es típusú vagy, az jóval nagyobb elővigyázatosságot és kontrollt igényel.

diabétesz kezelésében gyakorlatok

Mivel a testmozgás jelentősen befolyásolja a vércukorszintet, az edzések gyakoriságát, időpontját, időtartamát, intenzitását, a választott mozgásforma jellegét nagyon pontosan meg kell határozni, és az étkezések és az inzulinkezelés függvényében kell megtervezni.

Miért kell nagyon óvatosnak lenned, ha 1-es típusú cukorbetegséged van?

Azért, mert az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedők hajlamosak a hipoglikémiára, amelynek veszélyét a túlságosan megerőltető edzések, a rosszul megtervezett edzésprogram nagymértékben növeli. Ennek ellenére, a legjobb dolog, amit tehetsz a testeddel, ha rendszeresen sportolsz.

diabétesz kezelésében gyakorlatok

Csupán annyit kell tenned, hogy mielőtt bármibe is kezdenél, szakember segítségét kéred. Mit várhatsz a rendszeres sporttól? Egyrészt csinosabb, izmosabb leszel, nő tested izomaránya — és csökken a zsír mennyisége - ennek köszönhetően pedig több kalóriát fogsz tudni elégetni — mivel az izmok több energiát használnak fel.

Magyar Diabetes Társaság

Jobban fogod magad érezni a bőrödben, energikusabb és kiegyensúlyozottabb leszel és általános egészségi állapotod is sokkal jobb lesz. A rendszeres edzésekkel pedig a vércukor-szinted is csökkenteni tudod.

diabétesz kezelésében gyakorlatok

Mennyit érdemes mozogni egy héten? Hetente legalább ötször fél órát vagy háromszor egy órát mozgással kell tölteni ahhoz, hogy kifejthesse áldásos hatását.

diabétesz kezelésében gyakorlatok

Akinek nagy túlsúlya van, esetleg mozgásszervi problémák nehezítik a mozgását, kezdetben a mindennapos séta javasolt, amelynek időtartamát fokról fokra lehet növelni. Szabó Judit, belgyógyász-diabetológus orvos. Milyen mozgásformát válassz, ha cukorbeteg vagy?

Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes? Kónya Judit, családorvos A cukorbetegség kezelésének első lépcsője a diéta, és az életmód rendezése, amely elsősorban rendszeres testmozgás beiktatását jelenti. Bár a cukorbetegség nem gyógyítható sportolással, a rendszeres mozgás segít a betegség egyensúlyának beállításában és fenntartásában, a szervezet anyagcsere állapotának normalizálásában, a cukoranyagcsere kiegyenlítettségéhez szükséges normál testsúly elérésében és megtartásában, a szövődmények elkerülésében. Hirdetés Az 1-es típusú diabétesz Az 1-es típusú cukorbetegség bázisterápiája a bevitt inzulinnal való kezelés, ám a megfelelő és rendszeres testmozgástól a vércukorszint kiegyenlítettségét várhatjuk.

Minden mozgásforma jó, amely örömöt okoz, amit élvezettel csinálsz. Ne ess abba a hiába, hogy túl nehéz edzés típust választasz, mert akkor pár alkalom után lehet, hogy elveszted a lelkesedésed.

Inzulin index, glikémiás index, glikémiás terhelés

Az alábbiakat érdemes mindenképpen megszívlelned, mielőtt belekezdesz a mozgás programodba: 1, A mozgás programod mindig tartalmazzon kardio elemet!

Ez lehet biciklizés, evezés, elliptikus tréneren, futó- vagy taposógépen edzés.

Cukorbetegség kezelése mozgásterápiával

Ez annyit jelent, hogy az edzést érdemes kardióval indítani bicikli, elliptikus tréner, taposógép, futógépmajd diabétesz kezelésében gyakorlatok gyakorlatokkal folytatni és kardióval befejezni.

Így kerülheted el azt, hogy lesérülj vagy túlterheld magad és emiatt végleg elveszítsd a motivációd.

diabétesz kezelésében gyakorlatok

Edzés előtt mindig mérj vércukor-szintet, majd 30 perc elteltével ezt ismételd meg. Sportolás közben diabétesz kezelésében gyakorlatok fontos, hogy pótold az elvesztett energiát gyorsam felszívódó és egy kicsi lassan felszívódó szénhidráttal.

A diabéteszes edzés 7 aranyszabálya

Ezért is nagyon fontos a folyamatos kontroll. Legyen nálad vízzel, izotóniás itallal teli kulacs — semmiképpen sem cukros üdítő vagy energiaital- amiből folyamatosan kortyolgatsz! Szabó Juditot, aki készséggel válaszol minden kérdésedre!

Lásd még